Czy odchudzająca dieta wegańska naprawdę działa?

Czy odchudzająca dieta wegańska naprawdę działa?

Redakcja

2016-10-14

brak komentarzy

Dotychczas weganizm kojarzył się wyłącznie z ideologią osób, które świadomie zrezygnowały ze spożywania mięsa i nabiału. Dzisiaj coraz częściej gwiazdy Hollywood przechodzą na dietę wegańską, by zrzucić zbędne kilogramy i rozpocząć zdrowe odżywianie. Szacuje się, że za sprawą popularności weganizmu wśród gwiazdy aż 19% z nas porzuci kotlety schabowe w imię szczupłej sylwetki.

„Słyszałam, że dieta weganska na odchudzanie jest najbardziej skuteczna. Jak mogę ją rozpocząć? Co muszę o niej wiedzieć? Jakie są zasady odchudzania według wegan?” Pytania stale pojawiają się nie tylko na forach internetowych, lecz systematycznie napływają w komentarzach portalu, dlatego dziś postanowiliśmy rozwiać wątpliwości.

Co warto wiedzieć o diecie wegańskiej?

Niska kaloryczność diety wegańskiej sprawia, że możemy stracić nawet kilogram tygodniowo. Weganie decydując się na taki jadłospis powinni poznać źródła deficytowych produktów, by komponowane posiłki zawierały jak najwięcej przyswajalnych składników odżywczych. Aby odpowiednio zbilansować dietę, należy wybierać produkty obfitujące w tłuszcze, węglowodany złożone, a także rośliny strączkowe, orzechy i nasiona. Szczególnie pomocna jest soczewica i ciecierzyca. Poza właściwościami prozdrowotnymi, dieta wegańska jest lekkostrawna i nie powoduje uczucia przejedzenia.

Trudne wyrzeczenia

Dla wielu całkowite wyrzeczenie się mięsnych produktów wcale nie jest takie proste, dlatego nierzadko spotyka się określenie „semi-weganie” bądź „weganie na pół etatu”. Praktyka dotyczy ludzi odchudzających się, lecz pozwalających sobie od czasu na czasu na dodatek z mięsa bądź nabiału. Jak przejść na odchudzającą dietę wegańską? Przede wszystkim stopniowo. Jeden z dziennikarzy „The New York Times” poleca weganizm, ale tylko do kolacji. Głównymi zasadami diety jest rezygnacja z nabiału i mięsa, zaś podczas ostatniego posiłku pozwalamy sobie na niewielką porcję kurczaka czy wołowiny. Specjalista doskonale rozumie, że całkowite wyrzeczenie jest trudne, dlatego warto zacząć od małych kroków – śniadania. Zamiast jajecznicy na boczku, dobry pomysł to owsianka. Jeżeli możesz zastępować produkty pochodzenia zwierzęcego warzywami, owocami i zbożami, to punkt dla Ciebie! Nie zapominaj wsłuchiwać się w swoje ciało – gdy nie stoją na przeszkodzie względy zdrowotne, kontynuuj odchudzającą dietę wegańską.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieDietaProfilaktyka zdrowotna