Dieta Dukana. Zasady, których koniecznie musisz przestrzegać

Dieta Dukana. Zasady, których koniecznie musisz przestrzegać

Redakcja

2016-08-08

1 komentarz

Dieta Dukana jest skuteczna, ale tylko wtedy, kiedy będziemy przestrzegać kilku istotnych zasad. Przeczytaj, co pomoże Ci osiągnąć najlepsze efekty.

Dieta proteinowa Dukana składa się z 4 etapów, kóre trzeba przechodzić w określonej kolejności i bezwzględnie do końca:

I faza (szybka redukcja) - zakłada błyskawiczna utratę zbędnych kilogramów, co doskonale motywuje do wytrwania na diecie. To ścisła terapia białkowa, trwająca co najmniej tydzień. Jadłospis oparty jest zwłaszcza na potrawach z chudego mięsa, ryb, drobiu, jajkach czy innego rodzaju nabiału (chudego). Trzeba pić wodę niegazowaną, przynajmniej 1,5 l na dzień. Posiłki można spożywać z taką częstotliwością, na jaką ma się ochotę. Nie powinno się pomijać jedzenia, by nie poczuć dojmującego głodu.

II faza (naprzemienna) - powinna przebiegać przynajmniej 8 tygodni. Zapewnia łagodne dojście do wymarzonej wagi. Stosuje się w jej przypadku jadłospis z pierwszego etapu, ale dołącza się w dowolnej ilości (na zmianę) jarzyny niegotowane i gotowane. Czyli w ciągu 5 dni spożywamy składniki białkowe i jarzyny, następnie znowu 5 dni jedynie białko (jak w fazie 1.) - na zmianę.

III faza (utrwalenie rezultatów) - przejawia pomóc w utrwalaniu osiągniętej wagi. To etap, który wymaga poświęcenia 10 dni na każdy utracony w okresie kuracji kilogram wagi, przykładowo - jeśli schudło się 5 kilogramów, ten etap powinien przebiegać 50 dni. Do białka i warzyw można dodać świeże owoce, pełnoziarnisty chleb (do 2 kromek na dzień), a także makaron, ryż i ziemniaki, ale nie częściej niż 2 razy tygodniowo. Menu można uatrakcyjnić także owocami, ale jedynie takimi, które posiadają niewielką ilość węglowodanów. Dwukrotnie w przeciągu tygodnia można pozwolić sobie na pełny posiłek z przystawką, daniem głównym i lampką ulubionego wina, ale następnie na 1 dzień trzeba wrócić do pierwszego etapu diety.

IV faza (stabilizowanie wagi) - to długotrwała, trwająca przez wiele lat normalizacja osiągniętej na diecie wagi. W jednym dniu tygodnia (np. w czwartek) trzeba stosować dietę proteinową, tak jak w pierwszej fazie, a także spożywać 3 łyżki otrąb z owsa w przeliczeniu na dzień.

W każdej fazie szczególnie istotne jest wypijanie przynajmniej 1,5 litra płynów na dzień. Bez tego zbilansowana dieta staje się zdecydowanie mniej efektywna. Koniecznie trzeba też pamiętać o redukowaniu z posiłków soli.


Dodaj komentarz

Komentarze

bogdankleczek

2016-10-25 09:08:12


znam mnóstwo osób, które stosowały swego czasu tę dietę. była dość popularna. jednak moim zdaniem za mocno rozregulowuje organizm.

OdchudzanieZdrowie