Dieta niełączenia, czyli dieta Diamondów

Dieta niełączenia, czyli dieta Diamondów

Redakcja

2016-12-13

brak komentarzy

Dieta niełączenia (dieta Diamondów) okazuje się prosta - powinno się spożywać głównie świeże owoce i jarzyny i nie połączyć ze sobą pewnych produktów spożywczych. Jej twórca Harvey Diamond, dietetyk z amerykańskiego Instytutu Zdrowia w Austin, sam zmagał się z otyłością i kłopotami z procesami trawiennymi. Na sobie testował swój system, dzięki któremu schudł paręnaście nadprogramowych kilogramów. Na początku lat 80. dopracował go i opublikował wraz ze swoją żoną Marilyn Harvey. Mimo iż kuracja dietetyczna podbiła sławę jako metoda na spalenie tkanki tłuszczowej, tak do końca nią nie jest. 

Jej naczelnym zamierzeniem okazuje się detoksykacja ciała ze niezdrowych toksyn, zmagazynowanych w przewodzie trawiennym i nie dopuszczenie do ich odkładania, a skutkiem ubocznym tego jest zredukowanie wagi. W ciągu 30 dni możesz wyeliminować 6-7 kg.

Dieta niełączenia - bez reżimu

Przy używaniu kuracji odchudzającej Diamondów nie potrzebujesz tablicy kalorii ani licznika glikemicznego indeksu. Masz cieszyć się jedzeniem, a nie zamartwiać częstym spożyciem nieodpowiednich węglowodanów. Jeżeli z jakichś przyczyn złamałaś się i sięgnęłaś po wykluczone dania, nic się nie stało. Bez szkody dla całego treningu, możesz do niego powrócić na drugi dzień. Twój naturalny zestaw dań musi składać się w 60 procentach z węglowodanów, w 30 z białka i wyłącznie w 10 procentach z tłuszczów. W nowej kuracji muszą przeważać świeże owoce (z wyjątkiem bananów) i jarzyny. Są zasobne w wodę, która wspiera detoksykacja ciała. Pamiętaj także o wodzie mineralnej, wypijaj jej więcej niż 2 litry każdego dnia.

Dieta niełączenia - co i kiedy spożywać

Istotne okazuje się nie wyłącznie co jesz, ale o jakiej porze dnia i w jakiej kompilacji. Składniki muszą być stosownie łączone, w innym przypadku będą nazbyt długo zalegały w organizmie. Bazą okazuje się niełączenie skrobi i białka. Z jakiego powodu? Ze względu na to że brzuch nie jest ich w stanie systematyczne strawić w jednakowym trakcie. 
Również białka, a także skrobię trzeba łączyć z warzywami. Trzy kluczowe potrawy (tyle możesz zjeść ciągu) a więc poranny posiłek, obiad i wieczorny posiłek trzeba konsumować od godziny 12 do 20. Po wstaniu z łóżka, do ok. 11.30 możesz spożywać wyłącznie niegotowane świeże owoce lub wypić świeży sok owocowy. W tym okresie ciało najlepiej się filtruje. Między daniami możesz pozwolić sobie na przegryzkę owoc, jarzyny (przykładowo surową marchewkę) lub sok.

Kuracja dietetyczna niełączenia - jadłospis życia?

Dużo amerykańskich specjalistów i specjalistów ds. żywienia udowadnia jej detoksykacyjne i wyszczuplające właściwości. Jej twórcy sądzą, iż w dodatku polepsza prezencję cery, kosmyków i płytki paznokci oraz polepsza sprawność. W ogóle mimo wszystko nie jest tak zdrowa, jak utrzymują jej autorzy. Oponenci zarzucają, iż okazuje się nazbyt uboga w białko, a co się z tym wiąże w wapń, cynk, witaminy z grupy B (ryboflawinę i tiaminę) czy też żelazo. Oprócz tego zdecydowanie odbiega od ogólnych założeń związanych z jedzeniem. W związku z tym znaczna część specjalistów ds. żywienia poleca jej używanie nie długotrwalej niż jeden miesiąc.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieDieta