Wegetarianizm - fakty i mity

Wegetarianizm - fakty i mity

Redakcja

2016-10-28

brak komentarzy

Liczba miłośników zdrowego odżywiania stale się powiększa. W efekcie chętniej rezygnujemy z mięsnych wyrobów, przechodząc na dietę wegetariańską. Wokół bezmięsnego jadłospisu urosło wiele faktów i mitów, na które dzisiaj zwracamy uwagę. Gdzie leży prawda? Co się stanie jeżeli od dzisiaj przestaniemy jeść mięso? 

Wegetarianizm ułatwia odchudzanie - prawda

Testowałaś już większość diet, ale żadna z nich nie przyniosła oczekiwanego efektu, zaś jedynie efekt jo-jo? Sposobem na pozbycie się nadprogramowych kilogramów jest rezygnacja z mięsa. Początkowo to sprowadza się do zmian w trybie żywienia, które z pewnością wyjdą nam na zdrowie. Musimy mieć świadomość, że jednym z pierwszych symptomów są wzdęcia, spowodowane innym trybem pracy enzymów trawiennych. Oczywiście takie zmiany nie powinny nam towarzyszyć długo, o ile pojawiają się w ogóle. Nie jest to regułą.

Większe ryzyko utraty smaku - prawda

Produkty mięsne to prawdziwe bogactwa cynku, czyli pierwiastka odpowiedzialnego za działanie zmysłu smaku. Z tego powodu wegetarianie powinni dołożyć szczególnych starań, aby nie dopuścić do niedoboru pierwiastka. Jak można w prosty sposób uzupełnić poziom cynku w organizmie? Przede wszystkim, należy swój jadłospis urozmaicić orzechami, fasolą oraz produktami mlecznymi. 

Wegetarianie wolniej regenerują się po wysiłku - prawda

Wyłączenie z diety produktów pochodzenia zwierzęcego rzutuje na jakość regeneracji tkanki mięśniowej po intensywnych ćwiczeniach fizycznych. W regeneracji kluczową rolę odgrywa białko, które znajdziemy zarówno w składnikach roślinnych, jak i zwierzęcych. Niestety efekty jego działania są wolniejsze w przypadku roślinnego odpowiednika. Co może być rozwiązaniem dla wegetarian? Białko w płynnej postaci, które jest lepiej przyswajane i szybciej absorbowane przez organizm niż białko w stałej formie.

Spadek ryzyka chorób serca - prawda

Jadłospis wegetariański pozytywnie rzutuje na układ krążenia. Wiele badań wykazało, że rezygnacja z mięsa ma korzystny wpływ na zmniejszenie ryzyka wystąpienia choroby niedokrwiennej serca. Tymczasem okazało się, że konsumenci mięsa mają o 24% wyższe ryzyko zwężenia bądź zamknięcia tętnic wieńcowych niż wegetarianie. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieDietaKuchnia