5 ćwiczeń rozciągających, które możesz wykonywać w pracy

5 ćwiczeń rozciągających, które możesz wykonywać w pracy

Redakcja

2016-08-08

brak komentarzy

Siedzisz już kolejną godzinę przed komputerem - zgarbiona, znużona, bez energii? To może fatalnie odbić się na Twoim zdrowiu! Zamiast katować zmęczony kręgosłup, rozciągnij się. Wypróbuj zestaw 5 ćwiczeń rozciągających, które każdy może wykonywać w pracy.

8 na 10 pracowników biurowych uskarża się na silne bóle pleców, spowodowane zmniejszoną aktywnością ruchową i pozostawaniem w jednostajnej pozycji podczas wielogodzinnej pracy. Jeżeli ten siedzący tryb pracy dotyczy także Ciebie, zrób sobie przerwę, wykonaj parę łatwych ćwiczeń rozciągających w pracy. Nie zastąpi to klasycznego ćwiczenia, ale na pewno treningi rozciągające w biurze pozwolą rozruszać zastane stawy, polepszyć kondycję pleców.

Przygotowanie: jeśli masz krzesło obrotowe, przysuń je do ściany, by zablokować niepożądane ruchy. 

Ramiona oraz plecy

Usiądź lub stań prosto, patrz bezpośrednio przed siebie, zrób głęboki wdech, wydech, potem unieś, wyprostuj ręce. Naprzemiennie wyciągaj ramiona ku górze.

Plecy

Usiądź, postaw stopy na podłożu, wyciągnij ręce bezpośrednio przed siebie, zapleć dłonie. Schowaj głowę między barki, zaokrąglij plecy oraz wypchnij w tył. Ręce mocno ciągną w przód. Następnie otwórz klatkę, ściągnij barki w tył, zapleć ręce z tyłu.

Szyja

Usiądź prosto, obkręć głowę w drugą stronę, postaraj się przybliżyć brodę do lewego ramienia. Wytrzymaj parę sekund. Powtarzaj to samo, obracając głowę w prawo.

Przedramiona

Wyciągnij ręce bezpośrednio przed siebie na poziomie barków, ustaw palce prawej ręki ku górze. Trzymając za palce lewą dłonią, przyciągaj je delikatnie do siebie. Prawa ręka zostaje wyprostowana w stawie łokciowym. Poczekaj 30 sekund. Przejdź na drugą rękę

Nogi

Siądź na krześle w małym rozkroku. Prawą nogę wyprostuj, opierając piętę na podłożu. Lewa noga zostaje ugięta. Połóż ręce na prawym udzie, pochyl korpus do przodu, pamiętając o tym, by trzymać wyrostowane plecy. Wytrzymaj w owej pozycji 30 sekund, potem przejdź na drugą nogę.

Praca w pozycji siedzącej bywa dużym ciężarem przez naszych pleców. Osoby, pracujące za biurkiem po parę godzin na dzień zazwyczaj miewają bóle w górnej partii pleców, osłabioną tkankę mięśniową talii, gorsze mikrokrążenie krwi w kończynach dolnych, spowolnione z powodu przebywania w tej samej pozycji, bóle karku i łopatek. By zapobiegać takim problemom, warto wykonywać wyżej opisane ćwiczenia rozciągające w pracy.
 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

SportZdrowie