3 mity na temat zdrowego odżywiania

3 mity na temat zdrowego odżywiania

Redakcja

2016-09-25

brak komentarzy

Często słyszałeś, że brązowy cukier okazuje się korzystniejszy dla zdrowia, produkty „light” zdecydowanie mniej kaloryczne, a pomidor i ogórek to świetne połączenie. Popularne opinie na ten temat bardziej świadomego żywienia zazwyczaj mijają się z prawdą. Dziś rozwiewamy wszystkie wątpliwości. 

Szpinak to najskuteczniejsze bogactwo żelaza

Deficyt żelaza wewnątrz organizmu może przyczynić się do niedokrwistości, a więc anemii. 100 g liści świeżego szpinaku zawiera jedynie 3 g tego cennego pierwiastka. Nadprogramowe porcje żelaza odszukasz w wątróbce, jajach, czerwonych pomidorach i pietruszce. Te zielone liście powinny wyeliminować z kuracji odchudzającej osoby chorujące na kamicę nerkową z uwagi na obecność kwasu szczawiowego, który przyczynia się do tworzenia się kamieni. Mimo tego szpinak okazuje się bardzo zdrowym warzywem posiadającym witaminy C, E, K, z grupy B i magnez, potas, beta-karoten.

Ogórek i pomidor to odżywione kombinacja

Zarówno ogórek, a także pomidor to pożywne składniki, które powinny znaleźć w urozmaiconej diecie. Ogórek składa się w więcej niż 90 procent z wody, wpływa diuretycznie i z tego powodu jest rekomendowany na zakażenia nerek i układu moczowego. Dzięki niemu uwolnisz się od dodatkowo toksyn z ciała. Pomidor to bogactwo beta-karotenu, witaminy C, PP i K, a również likopenu, który okazuje się jednym z najmocniejszych przeciwutleniaczy. Z jakiego powodu zatem połączenie ogórka z pomidorem jest szkodliwe dla kondycji? Jarzyny posiadające wit. C nie mogą być łączone z ogórkiem, bo posiada on askorbinazę, która niszczy tę witaminę. 

Cukier brązowy okazuje się korzystniejszy niż biały

Rzeczywiście, cukier brązowy ma zdecydowanie mniej kalorii niż biały odpowiednik, ale dysproporcja okazuje się naprawdę nieduża. W 100 gramach brązowego cukru jest 373 kcal, zaś w białym 396 kcal. Oba typy są zasobne w sacharozę, która silnie zakwasza ciało. Co więcej, spożycie sacharozy przynosi dodatkowo osłabienie układu immunologicznego i wypłukuje z ciała wapń i magnez. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieZdrowieDieta