5 sposobów na kłopoty z trawieniem

5 sposobów na kłopoty z trawieniem

Redakcja

2016-11-06

brak komentarzy

Choć starasz się zdrowo odżywiać, wciąż masz kłopoty z trawieniem? Sprawdź, co możesz zrobić, by Twój układ pokarmowy działał sprawnie i bez zarzutu. Okazuje się, że nawet niewielkie zmiany mogą przyczynić się do zdecydowanej poprawy.

1. Jedz dużo warzyw i owoców

Są one źródłem nie tylko witamin i minerałów, ale również zawierają cenny błonnik rozpuszczalny, który pomaga szybko oczyścić jelita z niestrawionych resztek pokarmowych i toksyn. Każdy powinien jeść codziennie pokaźną porcję warzyw do każdego posiłku. Najlepiej gdy stanowi ona przynajmniej połowę objętości każdego dania.

2. Postaw na produkty pełnoziarniste

Produkty z pełnoziarnistej mąki, kasze, płatki – to najlepsze źródło błonnika nierozpuszczalnego. Działa on oczyszczająco na zdrowe jelita. Wymiata złogi i przyspiesza przesuwanie się treści pokarmowej. Należy jednak pamiętać, że w przypadku zespołu jelita drażliwego, uchyłków lub innych dolegliwości jelitowych, produkty pełnoziarniste mogą być niewskazane. 

3. Pij dużo płynów

Najlepszy napój to oczywiście woda. Pij ją przez cały dzień małymi łykami. Ogranicz jednak picie podczas posiłków. Woda może powodować rozrzedzanie soków trawiennych i spowalniać trawienie. Idealna przerwa od popijania wody to pół godziny przed i godzina po posiłku. 

4. Sięgnij po zioła

Nic tak nie wspomaga trawienia, szczególnie po sutym, tłustym posiłku jak herbatka z rumianku. Roślina ta łagodzi wzdęcia, zmniejsza gazy i przywraca harmonię w jelitach. Łagodząco na jelita i nerwy działa również herbatka z melisy. Warto ją pić wieczorem, tuż przed snem. Wspomoże ona nie tylko pracę układu pokarmowego, ale również wyciszy nas po stresującym dniu. Z kolei przy problemach żołądkowych najlepiej sprawdza się mięta pieprzowa. Napar miętowy działa kojąco przy mdłościach, bólach żołądka i nadkwasocie. 

5. Postaw na relaks

Twój układ trawienny może nie funkcjonować prawidłowo, gdy nieustannie narażasz się na sytuacje stresowe. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że obowiązki zawodowe bądź domowe mogą budzić wiele emocji, również tych negatywnych. Postaraj się jednak znaleźć czas wyłącznie dla siebie i oddaj się przyjemnościom. Poświęć czas na swoje hobby, przygotuj relaksującą kąpiel i sięgnij po ulubioną książkę. Wyciszenie pomoże Ci uporać się ze zmartwieniami i lepiej wpłynie na Twoje samopoczucie.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieChoroby i dolegliwościProfilaktyka zdrowotna