Jak uniknąć pieczenia w przełyku?

Jak uniknąć pieczenia w przełyku?

Redakcja

2016-09-23

brak komentarzy

Zgaga występuje po jedzeniu. Wrażenie pełności tłumi intensywne palenie w okolicach żołądka oraz w przełyku, spowodowane przez cofający się z żołądka do przełyku kwas. Bardzo często powodem zgagi jest łakomstwo, spożycie ostrych pokarmów, wypijanie alkoholu a także palenie tytoniu. Zgaga zazwyczaj występuje przy refluksie żołądka, ale może także dowodzić o chorobie mięśnia sercowego.

Pokarm, który raz trafił do żołądka musi w nim zostać do momentu, aż pozostanie strawiony. Nad tym, by nie wracał do przełyku czuwa wpust, niewielki krążek tkanki mięśniowej. Gdy zwieracze wpustu rozciągną się oraz rozluźnią, kwaśna treść organizmu, mająca m.in. kwas solny, może cofać się oraz podrażniać wrażliwą błonę śluzową ścian przełyku. 

Zgaga występuje po jedzeniu. Wrażenie pełna tłumi intensywne palenie za mostkiem a także w przełyku. sięgające choćby w okolice barku oraz dołka podsercowego. To bolesne oraz dość niekomfortowe.

Jak uniknąć pieczenia w przełyku?

Rozpocznij spożywać niewielkie porcje (nie wypełniaj żołądka do końca), najrozsądniej o tych samych porach. Staraj się, by przerwa między posiłek wieczorny a pójściem spać trwała przynajmniej 3 godziny. Nie leż oraz nie pochylaj się przez 3 h po produktach żywnościowych. Zredukuj po jedzeniu intensywną pracę ruchową, wymagającą schylania się, stroń od ciasnej odzieży. Gdy stoisz nacisk żołądka na wpust okazuje się niewielki. Śpij na poduszce, uniesiona przynajmniej 20 cm na nad łóżkiem. Świeże owoce oraz soki spożywaj przynajmniej 30 min przed jedzeniem, tyle czasu potrzeba, by były strawione.

Wiadomo, skreśl z jadłospis te składniki, które powodują niestrawność. Są to głównie dania smażone, tłuste, intensywne oraz kwaśne. Musisz, jednak, zrezygnować z słodyczy oraz pozostałych słodkości. Wyklucz (błyskawicznie!) palenie, wypijanie mocnej małej czarnej oraz herbaty, coca-coli a także soków z bąbelkami a więc takich, które aktywizują wytwarzanie kwaśnego soku żołądkowego. Stroń od surowej cebuli, czosnku, rzodkiewek.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Dieta