Napięcie przedmiesiączkowe (PMS). Skąd się bierze i jak sobie z nim radzić?

Napięcie przedmiesiączkowe (PMS). Skąd się bierze i jak sobie z nim radzić?

Redakcja

2016-09-23

brak komentarzy

Życie kobiety to powtarzalny rytm, jakiego mocą napędową są hormony. Oddziałują na twoje ciało aeroby umysł. Całe szczęście dużo groźnych problemów powiązanych z napięciem przedmiesiączkowym da się uśmierzyć. Zobacz, z jakiego powodu masz zły humor bezpośrednio przed miesiączką ćwiczenia wytrzymałościowe jak to zmienić.

Zespół zdenerwowania przedmiesiączkowego (PMS) - skąd się bierze

Niezależnie od tego, kiedy ten pierwszy raz doświadczyłaś menstruację (zazwyczaj w czasie między 11. a 14. rokiem życia), po upływie 2 lat miesiączka musi już stać się systematyczna, a więc następować co ok. 28 dni przebiegać od 3 do 6 dób. Wiadomo jedna dziewczyna może posiadać cykle 24-, a inna 30-dniowe ćwiczenia wytrzymałościowe to jest w porządku. Jeżeli mimo wszystko cykle przebiegają krócej niż 20 dni lub długotrwalej niż 36, to nawet jeżeli nie doświadcza się absolutnie żadnych dolegliwości, powinno się skonsultować u ginekologa. Powodem owych wahań okresu są zazwyczaj zakłócenia zaburzenia gospodarki hormonalnej, przypadłości tarczycy, modyfikacje w obszarze macicy lub jajników.

Kłopoty z miesiączką - kiedy do ginekologa

Opłaca się także podyskutować z ginekologiem, jeżeli miesiączki są obolałe. Zazwyczaj powód to prostaglandyny, które  oddziałują na mięśnie gładkie jajowodów i macicy. Ich zbyt wysokie nasycenie przynosi skurcze w dole brzucha. Gdy odczuwasz ból, postaraj się odprężyć, zrelaksować. Możesz wziąć środek przeciwbólowy lub przeciwzapalny (apap, panadol, ibuprom, no-spa). Nie przekraczaj mimo wszystko dziennej porcji aeroby nie chwytaj sposobów posiadających w składzie kwas acetylosalicylowy (nawet w niewielkich dawkach), ponieważ pozwalają one nasilać krwawienie. Faktorem bólów pojawiających się w okresie menstruacji może być także wąski kanał szyjki macicy (napiera na niego wydostająca się maź w formie skrzepów). Powodem bywa także zawartość mięśniaków w macicy, stany zapalne jajników. Wobec tego dobrze o bólach miesiączkowych przekazać ginekologowi, który zaleci właściwe leczenie.

Jak sobie pomóc

Stresujące sytuacje, przeforsowanie, zdenerwowanie umacniają problemy, wobec tego postaraj się jak najwięciej wypoczywać, relaksuj się, śpij 8 h na dzień. Rób sobie drobne przyjemności, poczytaj książkę, obejrzyj dobry film.  Zazwyczaj pomaga aktywność - analizy potwierdzają, że panie, które uprawiają sport, sporadycznie chorują na PMS lub jego symptomy są łagodniejsze). Zrezygnuj z wysokoprocentowych napojów ćwiczenia wytrzymałościowe tytoniu, zredukuj wypijanie kawy aeroby coli, nie spożywaj pokarmów wzdymających (fasola, kapusta) ćwiczenia ciężkich. Za to ciągle sięgaj po jogurt, kefir, maślankę, które systematyzują pracę układu trawiennego. Spożywaj więcej jarzyn ćwiczenia wytrzymałościowe owoców, a kanapki posypuj natką pietruszki lub rzeżuchą (pomagają diuretycznie, zapobiegają obrzękom). Dobrze także łykać tabletki z olejem z wiesiołka i kapsułki z magnezem ćwiczenia witaminą B6.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieChoroby i dolegliwościProfilaktyka zdrowotna