Ćwiczenia mózgu - co dobrze wpływa na nasze szare komórki?

Ćwiczenia mózgu - co dobrze wpływa na nasze szare komórki?

Redakcja

2016-09-23

brak komentarzy

Od lat wiadomo, że istotny wpływ na zdrowie przejawia dieta. Nieodpowiednie odżywanie może wywoływać dysfunkcje pamięci oraz niedotlenie mózgu. Źle na ten wyjątkowo istotny narząd rzutuje szczególnie sól. Jej zbyt duża ilość niszczy naczynia oplatające mózg, co doprowadza do bólu głowy oraz uczucia nieustannego wyczerpania. A czego nasz mózg wymaga codziennie, by właściwie działać?

Ćwiczenia mózgu

Rewelacyjnym ćwiczeniami dla komórek nerwowych są krzyżówki, gry pamięciowe oraz komputerowe. Stymulują one budowanie się nowych neuronów oraz połączeń pomiędzy nimi, to z kolei polepsza nasze funkcje poznawcze oraz korzystnie rzutuje na zdolności skupienia. Do tego typu rozrywki intelektualnej zaleca się namawiać osoby starsze. W ten sposób ich mózg zachowa żywotność i plastyczność. Istotna jest także nauka, szczególnie języków obcych, jak również czytanie powieści. 

Sen oraz relaks

Szare komórki są wdzięczne za systematyczny sen. To wówczas dokładnie mają one moment na odbudowę i naprawę mikrouszkodzeń. Sen dodatkowo uporządkowuje naszą pamięć. By mózg kolejnego dnia mógł właściwie działać, wymaga nawet pięciu godzin prawidłowego snu. Dobrze dla naszego ciała jest, gdy do sypialni kładziemy się przed godziną 22.00. Opłaca się rytuał taki powtarzać każdego wieczora, nawet w dni wolne.

Za wiele, za szybko

Człowiek powinien skupiać się jedynie na jednej czynności, wtenczas jest w stanie wykonać ją dobrze. Jednak, znakiem naszych czasów jest multizadaniowość. Działamy na wielu różnorodnych polach, co rozbudza wytwarzanie hormonu stresu oraz rozwój adrenaliny. A więc nasz organizm dostaje informację o zagrożeniu i stara się dobrze do tego naszykować. W rezultacie jest ciągle rozbudzony oraz wycieńczony. I wobec tego także pod koniec dnia nie mamy ochoty na nic, a sił brakuje nam choćby na to, by wykonać sobie szklankę herbaty. O ile to zatem niewykluczone, dobrze skupić się jedynie na jednym zadaniu i robić je powoli oraz z rozwagą. Zapobiegniemy wtenczas pomyłek, co ostatecznie wpłynie korzystnie na naszą skuteczność. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Choroby i dolegliwościProfilaktyka zdrowotna